תינוקות: האם תזונה טבעונית בריאה עבורם?

מאת ג’יני מסינה, מאתרה: www.theveganrd.com. למאמר המקורי: Safety of Vegan Diets for Babies.

האם תזונה טבעונית בריאה עבור תינוקות?

תינוקות ותזונה טבעונית

האם תזונה טבעונית בריאה עבור תינוקות?

תזונה טבעונית היא לא דבר מסוכן.

אנשים שאינם מודעים למהי תזונה בריאה – הם דבר מסוכן.

הסיפורים על הורים טבעונים שמרעיבים ללא כוונה את ילדיהם בגלל אמונות מוטעות הנוגעות לתזונה, הם הוכחה ברורה לכך. זה נורא וזה שובר את הלב. אבל אין לזה כל קשר לטבעונות.

למה עיתונאים אינם מסוגלים להבין זאת?

הכתבה שפורסמה לאחרונה ב-Salon.com היא עוד נסיון לקשור את הפעולות של הורים חסרי ידע בתזונה עם טבעונות. בכתבה, מארי אליזבת’ וויליאמס מציגה כראייה את זה שישנם תינוקות במשפחות טבעוניות שסבלו בגלל שניתנה להם תזונה שאינה מתאימה להם. לכך היא הוסיפה כי הורים צריכים “לשים את אמונתם בצד, ולהמשיך ולשנות את תזונת התינוק בהתאם לצרכיו”.

אני לא יכולה להתווכח עם אף אחת מאבחנות אלו. אני פשוט תוהה מה הקשר שלהן לתזונה טבעונית.

גם ה-Academy of Nutrition and Dietetics (ארגון מומחי המזון והתזונה הגדול ביותר בעולם) וגם ה-American Academy of Pediatrics (האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים) קבעו כי תזונה טבעונית נכונה הינה בטוחה עבור תינוקות (ובמקרה ואתם תוהים, גם זה שתינוק אוכל תזונה “רגילה” לא אומר באופן אוטומטי שהיא נכונה).

מארי אליזבת’ וויליאמס יכלה ליצור איזון בכתבתה, על ידי שילוב מומחה מוסמך בנושא תזונה טבעונית, אך היא בחרה לא לעשות זאת, אלא לזרוק לכתבה ציטוט של כתבת המזון נינה פלאנק, אשר אינה טבעונית גם כן. אזכיר כי נינה אינה בעלת כל הסמכה רשמית או ידע המגבה את האמונות אותן היא מעלה בכתב.

סוגיות לטיפולם של אקטיביסטים טבעונים

קיימות כאן מספר סוגיות עבור אקטיביסטים טבעונים.

האחת היא שיש באינטרנט (ובעולם באופן כללי) המון מידע מטעה ושגוי הנוגע לתזונה. הדבר גורם ליותר ויותר אנשים לעשות בחירות לא נכונות ולאכול תזונה שאינה בריאה (בין אם טבעונית ובין אם לא).

השנייה היא שטבעונות היא עדיין דבר יוצא דופן בחברה שלנו. התזונה שלנו זוכה לחשדנות ומעלה שאלות רבות. דבר זה גורם לכך שכשילד טבעוני נהיה חולה, הדבר יותר ראוי לסיקור תקשורתי מאשר כשילד האוכל הכל נהיה חולה.

הפתרון ברור לי. אנו יכולים לשנות מצב זה באמצעות קידום מידע תזונתי מבוסס עובדות והוכחות, ובאמצעות דחיפת הטבעונות למיינסטרים. כך נגרום לסיפורים מצערים אלו להיעלם גם מהחדשות, וגם מהעולם.


ג'יני מסינה

ג’יני מסינה, רופאת בריאות הציבור ותזונאית

ג’יני מסינה היא רופאה, מומחית בנושאי בריאות הציבור (MPH) ותזונאית מוסמכת (RD). ג’יני נהפכה טבעונית באמצע שנות ה-20 לחייה, לאחר שהחלה את עבודתה כתזונאית. ג’יני היא המחברת של מספר ספרים בנושא התזונה הטבעונית, ומוערכת עבור עבודתה הרבה בתחום התזונה והבריאות. בקרו באתרה: www.theveganrd.com.

***

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>