ניתן לרפא מחלות לב באמצעות תזונה טבעונית

מאת ד”ר ג’ואל פורמן, ממאמרו במגזין “Vegan Health & Fitness“. למאמר המקורי: Heart Disease is Reversible.

ניתן לרפא מחלות לב באמצעות תזונה טבעונית

ניתן לרפא מחלות לב באמצעות תזונה טבעוניתאם אתם ניזונים מתפריט מערבי, בדומה למרבית העולם כיום, הסיכון שתפתחו מחלות לב ותמותו מהן יום אחד הוא גבוה.

כשמדובר בטיפול במחלות לב, מרבית הרופאים מעודדים שימוש בתרופות, בדיקות פולשניות, הליכים רפואיים וניתוחי לב, כאילו הם דבר טבעי וסטנדרטי.

אבל קיימות גם אופציות אחרות.

עד כה, מספר רב של מחקרים כבר תיעדו כי ניתן למנוע התפתחות מחלות לב בקלות רבה, באמצעות תזונה עשירה מן הצומח, אשר דלה במזון מעובד ובמזון מן החי. הסרת מזונות המעודדים נזק לכלי הדם, ואספקת מזונות עשירים ברכיבים התזונתיים הנדרשים לגוף, יכולים להפעיל את תהליך הריפוי הטבעי של הגוף, ולרפא מחלות לב קיימות, תוך החזרת איכות הבריאות והחיים.

הצלחה זו של ריפוי מחלות לב באמצעות שינוי תזונה ואורח חיים, כבר דווחה בעבר בתקשורת. בשנות ה-90, הדיאטה הצמחונית דלת השומן של ד”ר דין אורניש סיפקה ראיות חותכות לכך שמחלות לב ניתנות לריפוי – שהפלאק אשר מוביל לחסימת עורקים יכול להיעלם – באמצעות שינוי בתזונה ובאורח חיים בלבד.

גם ביל קלינטון, נשיאה של ארה”ב בעבר, החל לשמוע בעצותיו של ד”ר דין אורניש, כאשר עבר לתזונה צמחונית. הדבר משך את תשומת ליבה של התקשורת, ושלח את המסר כי מחלות לב אכן נגרמות כתוצאה מתזונה ואורח חיים שגוי, וניתנות לריפוי באמצעות תזונה מן הצומח וטבעונות, וכמו כן פעילות גופנית.

למרות כל ההוכחות, אנשים רבים עדיין סקפטיים לגבי פוטנציאל הריפוי של גוף האדם, כאשר הוא מוזן בדלק הנכון.

הם מכורים לתזונה המובילה למחלות, ונמשכים לפתרונות ה”טכנולוגיים” של הרפואה המודרנית. הם לא מבינים כי תרופות אשר מטרתן להנמיך את רמות הכולסטרול וניתוחי מעקפים לא מרפאים מחלות לב. למעשה, קיימות השפעות לוואי רציניות לתרופות אשר מטרתן להנמיך את רמות הכולסטרול, ואין כל ראיה שהשימוש בהן בלבד מסייע למניעת מוות באנשים בעלי רמות כולסטרול גבוהות.

מטופלים אשר עוברים צנתורים או ניתוחי מעקפים, אינם מסירים את הגורם למחלתם, ובכך ממשיכים לחוות את סימפטומי המחלה שוב. לבסוף הם לרוב מתים בגיל מוקדם מגיל מותם הטבעי, כתוצאה ממחלתם. למרות זאת, תרופות וניתוחים הם עדיין הטיפול הסטנדרטי בעודף כולסטרול ובמחלות עורקים שונות.

ניתן להיפטר מהפלאק אשר חוסם את העורקים, ולהוריד את רמות הכולסטרול ללא ניתוח וללא תרופות. שינויים באורח החיים והתזונה מאפשרים לאנשים בעלי בעיות אלה ובעיות השמנה ולחץ דם להיפתר מתלותם בתרופות (שגם כך לא סייעו להם), ולהימנע מניתוחים.

אם כך, מהי התזונה האופטימלית עבור מניעת וריפוי מחלות לב?

ניתן לרפא מחלות לב באמצעות תזונה טבעונית

תזונה “נוטריאנטית”, יחס גבוה בין כמות הערכים התזונתיים לכמות הקלוריות

בראש ובראשונה, הפתרון הוא לא השינויים התזונתיים המזעריים אשר מומלצים על ידי הממשלה / ארגונים כאלה ואחרים. אלה הם שינויים קטנים ולא משמעותיים עבור האדם הממוצא, והאמריקאי הממוצע מתחיל לפתח מחלות לב כבר בגיל הילדות. לרוע המזל, משרד הבריאות / גופים וארגונים ממומנים אחרים, גורמים לאנשים לחשוב שהפתרון הוא צריכת מזון מעובד דל שומן, או החלפת בשר בקר בחלבון ביצים, דגים ועוף. זהו לא הפתרון. שינויים אלו אינם מספיק קפדניים על מנת להבטיח ריפוי.

תזונה מן הצומח אשר הינה דלה בשומן היא התקדמות יפה, אבל בראייתי, תזונה עשירה (תזונה העשירה במזונות מגוונים ועשירים) מן הצומח היא אפקטיבית יותר.

אם נעמיד למבחן את שני סוגי תזונות אלה, נגלה כי במהלך 6 שבועות, תזונה מן הצומח דלת שומן הורידה את רמות הכולסטרול ה”רע” (LDL) ב-16%, אך התזונה העשירה מן הצומח הורידה אותו ב-33%. תוצאה זו ממחישה את זה שאם נדאג שהתזונה הצמחית שלנו תהיה עשירה ודחוסה בנוטריאנטים (=רכיבים מזינים), הדבר יהווה השפעה חיובית משמעותית על בריאותינו. הכוונה בתזונה זו היא צריכה גבוהה של ירקות ירוקים, שעועיות למינהן, זרעים ואגוזים.

אני מכנה תזונה זו “תזונה נוטריאנטית” (nutrients=מזינים), מכיוון שהיא מוכוונת על ידי היחס בין כמות הקלוריות לכמות הרכיבים המזינים שבמזונות שונים (כלומר, אנו מעוניינים בכמות גבוהה ככל הניתן של חומרים מזינים, עבור כל קלוריה שנצרכת).

אנו מוכרחים להוציא את הירקות מתפקיד ה”מנה הצדדית”, אפילו בתזונה הצמחונית ה”סטנדרטית”, אשר מתבססת ברובה על דגנים ועמילניים אחרים. על מנת לספק את כמות המרכיבים המזינים הנדרשים לגוף, התזונה צריכה להיות מבוססת ירקות ולא מבוססת דגנים. ירקות ושעועיות הם עילאיים משמעותית לעומת דגניים ותפוחי אדמה, בעושרם התזונתי. בנוסף, תזונה העתירה בפחמימות ונמוכה בשומנים נוטה להעלות את רמות הטריגליצרידים, דבר המעלה את הסיכון לחלות במחלות לב.

לעומת זאת, תזונה עשירה במזינים, אשר עיקר צריכת הפחמימות שלה מגיעה משעועיות, מורידה את כמות הטריגליצרידים ואת הסוכר בדם, ומאיצה שריפת שומן.

לא תזונה דלת-שומן

כללו שומנים בריאים מאגוזים וזרעים, אשר הינם מרכיב הכרחי עבור בריאות מערכת הדם והלב. תרומתם זו תועדה כבר בשנות ה-90 המוקדמות, ואחריה פורסמו מחקרים וספרים רבים בנושא. למרות כל התגליות האלו, אשר ידועות כבר זמן רב, דיאטה דלת-שומן עדיין נחשבת בריאה. נכון ששמנים מעובדים עשויים להזיק לבריאות, אך אין הדבר תקף על מקורות מזון העשירים בשומן באופן טבעי, כגון אגוזים, זרעים או אבוקדו.

מחקר שפורסם לאחרונה קבע כי צריכת אגוזים אכן מסייעת משמעותית בהורדת רמות הכולסטרול. כמו כן, מחקר נוסף מעיד על מספר אפקטים חיוביים של אגוזי מלך ושקדים על בריאות כלי הדם. מחקר אחר הראה כי אכילה קבועה של אגוזים וזרעים מגינה מפני מוות פתאומי כתוצאה מכשל בלב – הנתונים הנגזרים ממחקר זה מראים כי תזונה דלת שומן עלולה להוות סיכון גדול בטווח הארוך.

דוגמא לריפוי מחלות לב באמצעות תזונה מן הצומח

ניתן לרפא מחלות לב באמצעות תזונה טבעונית

רוני ולנטין, הכל הודות לשינוי בתזונה ובאורח החיים

אני הייתי עד להשפעה המדהימה שהייתה לתזונה מהסוג שאני ממליץ עליו כאן, על בריאות מאות ממטופליי במהלך השנים.

רוני ולנטין הוא דוגמא מדהימה למהפך שתזונה מסוג זה מסוגלת לייצר. לאחר ניתוח מעקפים מרובע, ולאחריו 3 צנתורים, וטיפולים נוספים, רוני החל לחפש פתרון לבעייתו באינטרנט. הוא החל לקרוא ולהתעניין בנושא, ומייד אימץ תזונה טבעונית עשירה במזינים. השינוי שהוא עבר הוא מדהים.

חשוב להבין שהנקודה המשמעותית ביותר פה היא לא בהכרח כמות המשקל שהשיל, אלא זו:

גם לאחר מספר צנתורים, וארון מלא בתרופות, רוני לא היה מסוגל ללכת יותר מ-100 מטרים מבלי לחוש כאבים נוראים בחזהו. אך שנה לאחר ששינה את תזונתו, רוני נרפא מכל מחלות הלב וכלי הדם שמהן סבל, וכיום הוא עוסק בספורט ומקיים אורח חיים בריא ופעיל.

זו המטרה של תזונה מסוג זה, ושל מזון בכלל! לגדוש את הגוף בחומרים מזינים להם הוא זקוק, ובכך להעניק לו בריאות אופטימלית, חופשית ממחלות, תרופות או ניתוחים.


ניתן לרפא מחלות לב באמצעות תזונה טבעונית

ד”ר ג’ואל פורמן

ד”ר ג’ואל פורמן הוא רופא, תזונאי וסופר המעודד תזונה “נוטריטאריאנית” (Nutritarian). הוא המחבר של שישה ספרים. ספרו “Eat to Live” הגיע לרשימת רבי המכר של עיתון הניו-יורק טיימז ביוני 2011.

***

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>