פטריק באבומיאן, איש הברזל העולמי: החמלה שלי היא הכוח שלי

תורגם מאנגלית מאתר Freefromharm.org. למאמר המקורי: Patrik Baboumian, World Record Strongman: My Strength Is My Compassion

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=cFpip6rxcYY]

פטריק באבומיאן, איש הברזל העולמי: החמלה שלי היא הכוח שלי

שנתיים לאחר שנעשה טבעוני, הוכיח איש הברזל הגרמני, פטריק באבומיאן, כי המעבר לתזונה מהצומח לא פגע בכוחו הפנומנלי ויכולותיו הפיזיות. בסתיו 2013, באבומיאן קבע שיא עולם בנשיאת המשקל הכבד ביותר למרחק של עשרה מטרים, כשנשא על כתפיו משא של 555 ק”ג.

באבומיאן אמר, “זה קצת טפשי לעשות דברים כאלה, זה ממש כואב,” אבל הוסיף כי רצה להפריך את המיתוס שאנשים, בדגש על ספורטאי כוח, זקוקים למוצרי מזון מן החי על מנת להצטיין בהישגיהם.

ישנם לא מעט צילומים מרשימים של יכולותיו הפיזיות של באבומיאן בפעולה, אך הדבר שהעניק לנו השראה רבה היה דווקא הסרטון הזה, אשר עוסק בסוג הרבה יותר חשוב של כוח.

“כוח חייב לבנות, לא להרוס. הוא חייב להתעלות על עצמו, ולא על חלשים ממנו. כאשר נעשה בו שימוש לא אחראי, נוצרים רק נזק ומוות. אני יכול להיות מסוגל להרים את המשקלים הכי כבדים בעולם, אך לעולם לא אוכל להסיר מעצמי את האחריות לשימוש הולם בכוח שלי. זאת מכיוון שהדרך בה אנו עושים שימוש בכוחנו מגדירה את גורלנו. אילו עקבות אשאיר בזמן שאני נע ומתקדם הלאה? האם אנו באמת חייבים להרוג על מנת לחיות? הכוח האמיתי שלי נמצא בעובדה שאיני רואה חולשה כחולשה. הכוח שלי אינו זקוק לקורבנות. החמלה שלי היא הכוח שלי.”

פטריק באבומיאן - איש הברזל העולמי, טבעוני

פטריק באבומיאן – איש הברזל העולמי, טבעוני

מצמחוני לטבעוני

פאטריק באבומיאן נהפך לצמחוני במהלך שנת 2005, לאחר שהבין כי אכילת חיות אינה עולה בקנה אחד עם ערכיו. “יום אחד עלתה בראשי המחשבה, כשאתה רואה ציפור עם רגל שבורה, יש בך דחף לעשות משהו בעניין ולעזור לה. מייד לאחר מכן, אתה הולך למסעדה ואוכל תרנגולת, או משהו בסגנון. אין בזה שום הגיון.”

לאחר כמה שנים, כשלמד על האכזריות הכרוכה בתהליך ייצור מוצרי חלב וביצים, באבומיאן נעשה טבעוני, והכריז: “הבנתי לאחרונה שאם זו באמת החמלה שמניעה אותך, אולי זה לא מספיק להפסיק לאכול חיות, אולי צריך להחרים את כל תעשיות המוצרים מן החי, בגלל ש… זה לא מה שהיית רוצה בתור מישהו בעל חמלה. לכן אתה צריך לעשות את הצעד הנוסף ולעבור להיות טבעוני.”

***

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>