נקודת מבטו של מפתח גוף טבעוני: למה טבעונות?

מאת דרק טרסייז, מאתר VeganBodyBuilding.com. למאמר המקורי: ?Why Vegan.

נקודת מבטו של מפתח גוף טבעוני: למה טבעונות?

מפתח גוף טבעונייש סיבות רבות שגורמות לאנשים להפוך לטבעונים, או לשנות באופן דרסטי את הצורה שבה הם אוכלים, בעקבות משהו חדש שהם למדו ושהם מתחילים להאמין בו. לרוב, הסיבות האלה משתנות מאדם לאדם.

אבל למה להיות מפתח גוף טבעוני? זה כבר מעלה שאלות רבות אחרות.

מלבד השאלה הידועה לשמצה של “מאיפה אתה משיג חלבון?”, עולה השאלה המאוד פשוטה, של למה בכלל אתה עושה את מה שאתה עושה?

למה אתה שואף לבנות גוף חזק ושרירי באמצעות תזונה טבעונית, כשהאמונה הרווחת בספורט כוללת אכילת כמות גדולה של בשר, דגים ועוף כל יום?

האתגר

לא יהיו שני אנשים שישיבו על שאלה זו באופן זהה, אך עבורי וגם עבור רבים אחרים, הסיבה היא בין היתר פשוט להוכיח שזה אפשרי לעסוק בספורט שאתה אוהב, לאכול את התזונה הבריאה ביותר ולהוות מודל לחיקוי להגנת זכויות בעלי החיים.

כל ספורטאי אוהב אתגר. מעולם לא פגשתי ספורטאי מצליח שלא שגשג תחת לחץ, או אהב להוכיח את עצמו דווקא במצבים קשים. ברור שזה מפחיד להיות תחת מבחן שבוחן את הכישורים שלנו, אבל זה חלק מהריגוש שבדבר!

פיתוח גוף באמצעות תזונה טבעונית מספק בדיוק את אותו האתגר הממכר. כל מי שאומר לך שזה בלתי אפשרי בסך הכל מספק לך דלק ומוטיבציה כן להצליח באופן קיצוני. באמצעות שינוי התזונה ולקיחת מסלול שונה מהעדר, אתה מבדיל את עצמך מכולם, ומראה שאתה בעל חשיבה עצמאית ומסוגל להשיג הצלחה מבלי ללכת במסלול הכל-כך-חרוש על ידי כל הספורטאים שקדמו לך.

הבריאות

בנוסף ללהוכיח את עצמך, פיתוח גוף באמצעות תזונה טבעונית יכול להרשות לך להתחרות בספורט מבלי לסכן את בריאותך. רק בשנים האחרונות התקשורת ההמונית מתחילה באמת לעשות את הקישור בין בריאות ותזונה טבעונית בריאה ומטוייבת.

אך זה מכבר כמה עשורים, דיאטנים ורופאים המתמחים בתזונה מנסים להפיץ מסרים אלו. חלוץ אחד בתחום זה הוא ד”ר קולין קמפבל, מחבר “מחקר סין” והיוצר של קרן טי. קולין קמפבל. אדם משפיע נוסף הוא ד”ר קלדוול אסלסטין, הקרדיולוג המפורסם מקליבלנד. והרשימה עוד ארוכה.

הענקים האלה הדגימו ללא כל צל של ספק, כל אחד בשדהו ובהתמחותו, שאכילת התזונה המערבית העשירה בבשר, מוצרי חלב ומזון מעובד היא האחראית למקרי המוות הכל כך רבים כתוצאה מסרטן, מחלות לב וסוכרת. מומחים אלה גם הוכיחו שתזונה מלאה מן הצומח עוזרת לגוף לרפא את עצמו באופן ספונטני ואף להתגבר על מחלות רבות.

אפשר להצליח כמפתח גוף טבעוני

עם כל המידע הזה שמתרוצץ בעולם, מספיקה המחשבה על התזונה הקלאסית של אלו העוסקים בפיתוח גוף כדי לגרום לך לרצות לפרוש.

אבל אינך חייב לפרוש! אתה מסוגל להשיג את כל מה שאתה צריך כדי לבנות רמת כישורים תחרותית גבוהה בענף הספורט שלך, תוך התבססות על תזונה טבעונית, ותוך שיפור מצבך הבריאותי באופן כללי! דבר זה מוכח יום אחרי יום, שוב ושוב על ידי ספורטאים רבים, וגם אתה יכול להיות אחד מאלה שמוכיחים את זה.

מוסר וזכויות בעלי החיים

lamb-292512_1920לבסוף, פיתוח גוף באמצעות תזונה טבעונית יכול לעזור לך להפוך למודל לחיקוי במידה ואתה נאבק למען זכויות בעלי החיים. כשאתה מתחרה, מנצח ומשיג את היעדים שלך, אחרים ירכשו לך כבוד ותעורר את תשומת לבם. הצלחה בתחומך, ולא משנה מהו התחום, תעניק לך אמינות ותגרום לאנשים לראות אותך באור חיובי. בעיקר כשמדובר בתזונה, כושר ופיתוח גוף.

אומרים שחצי מהתקשורת היא לא מילולית, ולהיות בעל גוף חזק מעביר מסר לאלו שסביבך. תוסיפו לזה את העובדה שאנחנו מרסקים לחלוטין את סטראוטיפ “הצמחוני הרזה והכחוש”, ותראו שאתם עוזרים להעביר את המסר יותר טוב מכל אחד אחר.

עם כל הסיבות להפוך למפתח גוף טבעוני, נראה כאילו אין בכלל סיבות שלא לעשות זאת! ולמרות שאלה רק חלק קטן מהסיבות לרצות לשלב פיתוח גוף עם טבעונות, הן נראות לי הבולטות ביותר והנפוצות ביותר בקרב מפתחי הגוף שאני מכיר.

יכול להיות שהסיבות שלך והמניעים שלך הם שונים, אבל גם אתה תגיע לכל ההישגים שדיברתי עליהם כאן.


דרק טרסייז הוא מפתח גוף טבעוני, מדריך כושר אישי, בעל תואר בביולוגיה ואחד ממפתחי הגוף הטבעונים המוכרים ביותר.

דרק עסק בענפי ספורט רבים ומגוונים, ובינהם פוטבול, ריצה, אומנויות לחימה שונות, שחיה, גלישה וקייקים. כאשר עשה מעבר לתזונה טבעונית, ביצועיו השתפרו פלאים, ודרק החל להמליץ על טבעונות לכל הסובבים אותו.

דרק עוסק ב-Powerlifting כבר 10 שנים, ונבחר כאחד מ-20 הדוברים המובילים של אתר BodyBuilding.com.

קראו עוד על דרק כאן: Derek Tresize.

***

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>