אכילת בשר: נורמלי, טבעי והכרחי?

מאת צוות Free From Harm. למאמר המקורי: The Meat of the Issue.

אכילת בשר: נורמלי, טבעי והכרחי?

אכילת בשר

האם זה טבעי?

במהלך 24 השעות האחרונות שמעתי טיעונים רבים לאכילת בשר.

רוב הסיבות נסבו סביב סוגיית הבריאות. רבים אמרו שכשניסו תזונה טבעונית בריאותם סבלה. אחרים אמרו שלאכול חיות זה חלק מ”גלגל החיים”. אחרים מאמינים כי החיות נולדו לעולמנו בדרך קסם כלשהי, על מנת לשרת אותנו.

בעקבות כך שהשתתפתי אתמול בסדנת טבעונות של מלאני ג’וי, אני מלא השראה מתובנותיה, הנוגעות לסיבות שבגינן אנשים מאמינים שהם צריכים לאכול בשר, ולדרך הטובה ביותר לדבר איתם על נושא זה.

על פי מלאני, כמעט כל הסיבות שגורמות לאנשים להאמין שהם זקוקים לבשר, נובעות מהמילים הבאות: אכילת חיות זה נורמלי, טבעי והכרחי. כל אלה הם אכן טיעונים אותם שמעתי פעמים רבות מחבריי בעבר. מלאני אומרת שאסור להגיב בצורה ביקורתית / שופטת להצדקות אלה. במקום זאת, יש להקשיב, להבין את משמעותן ולהבין כיצד הן “עובדות” עבור אנשים (בלגרום להם להאמין שהם אכן זקוקים לבשר).

מה מקור הצדקות אלו? נראה כי מרביתן קשורות לתרבות שלנו. הסברתי לאחד מחבריי שגם כלבים הם חלק מ”גלגל החיים” בסין ובדרום קוריאה, ושם זה מתקבל חברתית ומוסרית לאוכלם. בארה”ב זה טאבו.

אז איזה מעגל חיים הוא הצודק? למה אנשים משכילים לא בודקים את הדברים האלה, באותה מידה בה הם בודקים דברים אחרים בחייהם? הם מפקפקים בדעות הדתיות והפוליטיות של הוריהם והחברה, אך לעולם לא מפקפקים בתזונת שעליה גדלו.

תופעה מסקרנת נוספת ששמתי לב אליה בדיונים עם אוכלי בשר, היא העובדה שהשיחה מאוד מעגלית. נגיעה בנושא הסבל של בעלי החיים מובילה להצדקה הנוגעת לסוגיות בריאותיות, או לכך ש”אין שום דבר אחר לאכול בהרים הנידחים בסין”. אבל טיעון זה שגוי, שכן בעלי החיים אותם אוכלים, ניזונים גם הם מגידולים (ולרוב לא רק מדשא). אם כך, זה אומר שיש מה לאכול מלבד החיות. מכאן אנו נעים בשיחה לכך שזה טבעי לאכול חיות, כי כך תמיד עשינו, וחוזר חלילה.

החיות הן בראש ובראשונה

אני תמיד מנסה להחזיר את השיחה לנושא החיות, ולגרום לאנשים לפקפק באמונתם שהחיות כאן בשבילנו ולשימושנו, ללא כל גיבוי מדעי או עובדתי לאמונה זו.

אני אומר לאנשים שאני מאמין כי החיות נמצאות כאן כשלעצמן ובשביל עצמן, ולא עבורנו. הן היו חיות פרא ועופות פרא הרבה לפני שבכלל חשבנו לביית אותן.

לפני שבייתנו חיות, החזקנו מעמד לא רע במשך כמה מאות שנים מבלי לגדלן למטרות מזון. ובכלל, מהי המילה “ביות”, אם לא אחד מהשקרים המילוליים הגדולים ביותר בהיסטוריה?

אם היינו עושים את אותו “ביות” לבני אדם, זה לא היה נקרא ביות, אלא עבדות.

***

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>