חלבון מן הצומח: שקדים מתחרים בכמות החלבון שבבשר

מאנגלית מאתר: http://freefromharm.org/. למאמר המקורי: Almonds Rival Beef in Protein.

Almonds Rival Beef in Protein, Replace Bad Fats with Good Ones – See more at: http://freefromharm.org/health-nutrition/almonds-rival-beef-in-protein-replace-bad-fats-with-good-ones/#sthash.DDI4mmKL.dpuf
Almonds Rival Beef in Protein, Replace Bad Fats with Good Ones – See more at: http://freefromharm.org/health-nutrition/almonds-rival-beef-in-protein-replace-bad-fats-with-good-ones/#sthash.DDI4mmKL.dpuf
Almonds Rival Beef in Protein, Replace Bad Fats with Good Ones – See more at: http://freefromharm.org/health-nutrition/almonds-rival-beef-in-protein-replace-bad-fats-with-good-ones/#sthash.DDI4mmKL.dpuf

חלבון מן הצומח – שקדים מתחרים בכמות החלבון שבבשר

חלבון מן הצומח שקדים

חלבון מן הצומח: 100 גרם שקדים מכילים כ-20 גרם חלבון

על פי אתר הבריאות והתזונה Nutritiondata.self.com, בשר בקר מנתח ללא שומן (הבשר בלבד), מכיל כ-20 גרם חלבון עבור 100 גרם. שקדים חלוטים (ללא קליפתם) מכילים כמות זהה של חלבון. חמישית מהשקדים הינם למעשה חלבון.

בנוסף, אותה כמות שקדים מכילה 6% מכמות הברזל היומית המומלצת, בעוד שבשר הבקר מכיל רק 2% ממנה. כמו כן, בשקדים כמות גבוהה יותר של שומן בלתי רווי (אם נביא בחשבון את השומן אשר מלווה אל נתח בקר סטנדרטי, ולא זה שנעשה בו שימוש כאן לצורך ההשוואה). 100 גרם שקדים מכילים כ-50 גרם שומן בלתי רווי, וכ-3.5  גרם שומן רווי. חשוב לזכור שמדובר בשומן מן הצומח, אשר בריא יותר לגוף.

קיימים סוגי בשר עשירים יותר בחלבון, אך השוואה זו הינה דוגמא טובה למקרה בו אוכל מן הצומח מספק כמות נאה של חלבון, ואף מתחרה במזון מן החי. אנשים אשר מבקרים את התזונה הטבעונית כלוקה בחסר בחלבון סובלים ממידע מוטעה, ומחקרים מסוג זה עוזרים בשבירת המיתוסים הקיימים, הנוגעים לחלבון מן הצומח.

כשמדובר בבקר הטחון הנפוץ, הסכנות הבריאותיות גדולות אף יותר

חשוב לזכור כי בשר בקר טחון נפוץ אינו זהה ברוב המקרים לבשר המוצג בדוגמא זו, ועשוי להכיל כמות גבוהה מאוד של שומן. במסמך שפרסמה אוניברסיטת ויסקונסין, הנוגע להורדת כמות השומן בבקר, מצויין כי בשר הבקר הטחון הנצרך ביותר מכיל למעשה כ-30% שומן. זכרו כי שומן זה מעלה את הסיכון לחלות במחלות לב ומוביל לנזקים בריאותיים חמורים. המסמך מציין גם כי באחת השנים שנבחנו, צריכת בשר הבקר השנתית, עבור אדם אחד אשר מתגורר בארה”ב הייתה קרובה ל-30 ק”ג (כמות השקולה לאכילת כ-80 גרם בשר בקר ביום).

אתר המשוייך עם משרד החקלאות האמריקאי מציין כי כ-80 גרם של בשר בקר טחון יכילו כ-11 גרם שומן רווי. אנו זקוקים לחלבון, אך חשוב מאוד להמעיט בשומן רווי. איגוד הלב האמריקאי קובע כי נשים בגילאים 31-50 אשר מבלות את מרבית זמנן בישיבה, זקוקות לפחות מ-16 גרם שומן רווי ליום. אם כך, 80 גרם של בשר בקר טחון יהוו מעל חצי מכמות זו, לעומת מנת שקדים זהה אשר תכיל כ-3 גרם שומן רווי, וכמות חלבון הזהה לזו שבבשר הבקר.

קיימים מקורות נוספים רבים לחלבון מן הצומח

נוסיף כי שקדים הם רק דוגמא, וקיימים מזונות נוספים מן הצומח אשר הינם עשירים יותר בחלבון, וממחישים בצורה חזקה אף יותר את חוסר הצורך בחלבון מן החי. דוגמא לכך הוא הסייטן, אשר יכול להכיל כ-21-75 גרם חלבון עבור מנה של 100 גרם (ע”ע כאן: אנגלית וכאן: עברית). דוגמאות נוספות הינן טמפה, עדשים וקטניות.

***

מכיר/ה מישהו שיכול להיעזר בזה? שתפו!
  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS

You may also like...